Youtube este cel mai bun canal prin care ne putem manifesta personalitatea si creativitatea. Fie ca vom difuza clipuri filmate la ultima noastra iesire in natura sau vom filma ultima sesiune de CS Go, canalul Youtube ne permite sa ne folosim simtul artistic si sa ne facem noi prieteni.
Pentru inceput nu este necesar sa ne gandim cum vom revolutiona industria, ci cum sa aducem cat mai multi vizitatori.
Greselile frecvente pe care le facem la inceputul unui canal Youtube
Astfel, trebuie sa evitam unele greseli ce ne vor impovara bugetul si ne vor ingreuna activitatea.
In primul rand nu trebuie sa ne „ingropam” banii intr-un echipament performant. Pentru inceput putem folosi cea mai simpla camera web sau chiar un telefon inteligent, deoarece imaginea afisata pe canalul Youtube va fi la fel de buna ca in cazul in care vom folosi o camera profesionala.
In momentul in care canalul nostru va incepe sa produca niste bani, vom investi intr-un microfon mai bun si o camera de filmare profesionala, prevazuta cu un set de obiective performante.
Cele mai importante elemente pentru un clip postat pe canalul Youtube sunt titlurile si miniaturile video folosite. Atat utilizatorii cat si motoarele de cautare apreciaza mult mai bine un titlu si o miniatura video sugestiva.
Retinerea pe site a utilizatorilor este cel mai important aspect de care trebuie sa ne ocupam. Nu trebuie sa facem greseala sa ii incadram pe toti utilizatorii in aceeasi categorie, deoarece multi nu vor avea rabdare sa urmareasca clipurile pentru mult timp.
De aceea este important ca inceputul clipului sa fie dinamic si captivant, iar titlul si descrierea clipului sa fie cat mai concise si sa ofere un rezumat cuprinzator al continutului.
Personalizarea canalului este cea mai importanta
Un canal Youtube trebuie sa ne scoata in evidenta personalitatea si profesionalismul. Astfel, este necesar sa fim atenti si la cele mai mici detalii ne ce pot evidentia in fata concurentei.
In primul rand trebuie sa alegem imaginea afisata in antetul canalului, deoarece majoritatea utilizatorilor se aboneaza folosind butonul aflat sub antet.
Imaginea trebuie sa fie cat mai sugestiva si sa ofere detalii asupra clipurilor ce vor fi difuzate pe site, iar daca vom apela si la un text scurt va fi cu atat mai bine, insa va fi necesar sa ne interesam care sunt dimensiunile textului permise de catre Google.
Trailerul canalulului este unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le luam in calcul. Este important ca acesta sa fie dinamic (chiar agresiv uneori) si sa contina in primele secunde un apel de tip „call to action”.
Este ideal daca am oferi utulizatorilor un exemplu din cel mai bun video produs de noi, iar faptul ca le vom adresa un mesaj verbal personalizat ii va face sa se simta apreciati.
Trebuie sa evitam sa inglobam in clipul de prezentare mai multe secvente din cele mai bune clipuri ale noastre, deoarece acestea nu ar face decat sa oboseasca utilizatorul.
Un canal Youtube este cu atat mai valoros cu cat are un numar mai mare de abonati, asadar va trebui sa aflam unde poate fi gasit publicul nostru tinta si sa aflam cum poate fi atras.